Blindfriendly Utorok 25. 2. 2020 | Meniny má Frederik Facebook Twitter Flickr YouTube          ExtranetExtranet          Mapa stránokMapa stránok          VytlačiťVytlačiť          EnglishEnglish
 
 

KONTAKTY

Sabinovská 16
P.O. Box 106
820 05 Bratislava 25
IČO: 36063606

Úradné hodiny
Ústredňa:

Telefón:  02/4826 4111
Fax:        02/4826 4386
E-mail: podatelna@region-bsk.sk

Centrum pre rodiny v kríze
Kancelária prvého kontaktu

Kraj preferuje pri výstavbe R7 variant A, počíta s ním aj vo svojom novom územnom pláne

Rýchlostná komunikácia R7 aj plánovaný obchvat D4 znamenajú riešenie neudržateľnej dopravnej situácie na prístupových cestách z juhovýchodu a severozápadu do Bratislavy. Bratislavská župa počíta s R7 – konkrétne variantom A aj vo svojom novom územnom pláne. V utorok bude na magistráte verejné prerokovanie k tejto rýchlostnej komunikácii.

 
Podľa župana Pavla Freša je R7 jeden z dlho očakávaných projektov, ktorý zlepší a uľahčí cestovanie v regióne. „V rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie je uprednostnený variant, ktorý ide poza Slovnaft, tzn. že obíde Podunajské Biskupice. Treba sa snažiť o to, aby ľudia boli touto stavbou čo najmenej dotknutí,“ povedal bratislavský župan Pavol Frešo. Najoptimálnejší je práve variant A. „Trasy B, C a D sú vylúčené, ťahajú sa k východnej strane Slovnaftu, idú cez Žitný ostrov a porušili by izolačnú vaňu Slovnaftu. Preto je najoptimálnejšia trasa A2,“ vysvetlil vicežupan Martin Berta.
 
Župan Pavol Frešo označil za dôležitý aj plánovaný projekt bratislavského obchvatu D4, ktorý výrazne odľahčí dopravu cez mesto. R7 aj D4 sú významné najmä spoločne, pretože autá sa z R7 dostanú priamo cez D4 aj na diaľnice D1 a D2.
 
Aby cesty v Bratislavskom kraji zodpovedali európskemu štandardu, potreboval by kraj na ich rekonštrukciu 120 mil. €. „Keby sme chceli opraviť všetky naše cesty II. a III. triedy, tak by sme potrebovali 120 mil. €. Náš konzervatívny plán hovorí, že zhruba za 12 až 15 rokov by sa z vlastných prostriedkov dali opraviť všetky cesty v rámci Bratislavskej župy,“ uviedol Pavol Frešo. Zároveň informoval o vynaložených nákladoch na rekonštrukciu, opravu a bežnú údržbu ciest za uplynulé štyri roky. Z kapitálových výdavkov išlo na rekonštrukciu ciest 18,5 mil. €, čo je 5-násobne viac ako za roky 2005-2009. Náklady na rekonštrukciu ciest dosiahli počas predchádzajúcich štyroch rokov celkovo 3,49 mil. €. Na bežnú údržbu ciest išlo za roky 2010 až 2013 vyše 30 mil. €, zahŕňa to zimnú a letnú údržbu, čistenie komunikácií, priekop a odtokov či opravu dopravného značenia.  
 
Podľa generálneho riaditeľa RCB Milana Valašika sa od roku 2010 podarilo zrekonštruovať mosty v Malackách, v Tomášove či most ponad diaľnicu D1 Senec – Pezinok, zrekonštruované sú aj cesty vo Vinosadoch či povodňami zničené komunikácie pod Malými Karpatmi, kedy bola vybudovaná kompletne nová infraštruktúra vrátane nových mostov v Píle, Častej, Doľanoch a Budmericiach. Zrekonštruovali sa aj cesty vo Vinosadoch, vo Veľkom Biely a v obci Zohor. V tomto roku bude najnákladnejšou rekonštrukcia Pezinskej Baby, ktorá je v havarijnom stave.
 
Kraj tiež poskytol hlavnému mestu dotáciu v sume jeden milión eur na opravu mestských ciest. Ako župan povedal, v piatok dostal konečnú verziu podpísanú od primátora na miliónovú dotáciu pre Bratislavu. „Pripomienky z mesta sa ťahali niekoľko týždňov, konečnú verziu som obratom podpísal, čiže tých milión eur už aj fyzicky na mesto tento týždeň príde,“ uzavrel Pavol Frešo.
 
BSK má vo vlastníctve 511,68 km ciest (178,94 km ciest II. triedy a 332,74 km ciest III. triedy) a 130 mostov, z toho je 11 nad diaľnicami.