Blindfriendly Pondelok 19. 8. 2019 | Meniny má Lýdia Facebook Twitter Flickr YouTube          ExtranetExtranet          Mapa stránokMapa stránok          VytlačiťVytlačiť          EnglishEnglish
 
 

KONTAKTY

Sabinovská 16
P.O. Box 106
820 05 Bratislava 25
IČO: 36063606

Úradné hodiny
Ústredňa:

Telefón:  02/4826 4111
Fax:        02/4826 4386
E-mail: podatelna@region-bsk.sk

Centrum pre rodiny v kríze
Kancelária prvého kontaktu

Výstavba nultého obchvatu Bratislavy nepočká

Zásadnou témou dnešného stretnutia predsedu BSK V. Bajana a primátora Bratislavy A. Ďurkovského bolo riešenie dopravy v hlavnom meste a jeho okolí. V. Bajan vyvolal spoločné rokovanie na túto tému po tom, čo v súvislosti s kolabujúcou dopravou v meste počas rekonštrukcie Prístavného mosta Národná diaľničná spoločnosť vyzývala kompetentných, aby sa situáciou zaoberali. Tými kompetentnými sú však práve NDS a Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.

 
Diaľnice sú totiž práve ich agendou. V programe prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2010, ktorý pripravilo ministerstvo, však nefiguruje obchvat Bratislavy, ktorý by celú situáciu koncepčne riešil. NDS síce tvrdí, že na jej príprave pracuje, avšak samotnú realizáciu predpokladá až v rokoch 2011-2019. „To už môže byť neskoro, doprava skolabuje a my budeme stáť pred oveľa väčším problémom, než je tomu dnes,“ reagoval V. Bajan. S A. Ďurkovským sa zhodli na tom, že potreba vybudovania tzv. nultého obchvatu je mimoriadne aktuálna a zároveň nespochybniteľná. Dohodli sa, že navrhnú kreovanie spoločnej pracovnej komisie zloženej zo zástupcov Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, BSK, mesta Bratislava a Národnej diaľničnej spoločnosti s cieľom pripraviť a realizovať konkrétne opatrenia na urýchlenie celého procesu. Nevyhnutnou súčasťou bude aj vybudovanie ďalšieho mosta cez Dunaj – za Slovnaftom. Z troch uvažovaných variantov sa obaja páni zhodli na tom, ktorý má viesť cez Vajnory a Malé Karpaty. Krajská samospráva síce zastáva názor, že tento variant už v rokoch 2012-2013 nemusí postačovať, avšak vzhľadom na jeho rozpracovanosť a nutnosť riešiť situáciu čo najrýchlejšie vie súhlasiť aj s takýmto riešením – samozrejme v prípade, že sa s výstavbou začne čo najskôr.
 
BSK sa súbežne angažuje v iniciatíve Stredoeurópskych koridorov (CETC), v rámci ktorej by bolo možné získať financie z európskych fondov aj na tzv. nultý obchvat Bratislavy.