Sabinovská 16
P.O. Box 106
820 05 Bratislava 25
IČO: 36063606
Úradné hodiny
Ústredňa:
Telefón: 02/4826 4111
Fax: 02/4826 4386
E-mail: podatelna@region-bsk.sk
„Sme veľmi hrdí na to, že v rámci bratislavskej župy môžeme dať do prevádzky ďalší zrekonštruovaný most, ktorý je jeden z najzaťaženejších v regióne,“ povedal počas otvorenia predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. Zároveň ho teší, že most sa podarilo ukončiť v stanovenom termíne. Starosta obce Jozef Szalay ocenil investíciu kraja do rekonštrukcie mosta najmä preto, lebo od postavenia nebol opravovaný a zvýši sa bezpečnosť cestnej premávky.
Rekonštrukcia mosta je rozdelená do dvoch etáp. Prvá fáza, ktorá sa začala 21. októbra a dnes bola ukončená, bola zameraná na opravu povrchu. Komplexne sa zrekonštruovala mostovka, nanovo sa urobila hydroizolácia aj odvodňovače, ktoré už boli nefunkčné. Následne sa položil nový asfalt, urobili sa krajnice a obrubníky. Oprava mosta v Tomášove bude pokračovať budúci rok, kedy sa podľa Freša urobia mostné závery a povrchové úpravy.
Župan poukázal aj na dôležitosť kontrolných dní počas rekonštrukcií. „Na kontrolné dni chodievame najmä preto, aby každému bolo jasné, že župa veľmi dbá o to, aby bola práca urobená včas, v takom rozsahu, s takou kontrolou a za také peniaze. Aby každému bolo jasné, že tu sa neplytvá ani jedným eurom,“ doplnil Frešo. Vozovka Tomášovského mosta bola v dôsledku jazdenia nákladných áut v havarijnom stave. Na povrchu boli aj početné jamy a asfaltové bubliny, ktoré spôsobilo nefunkčné odvodnenie a dlhé roky odďaľovaná oprava, čím sa škody násobili. Celkové náklady na rekonštrukciu mosta sú 200-tisíc €.
Bratislavský kraj opravil v tomto roku aj most ponad diaľnicu D1 Senec – Pezinok. Pribudlo tu nové vodorovné a zvislé dopravné značenie, ktoré je prehľadnejšie a vodičov núti znížiť rýchlosť, čím sa obmedzí nehodovosť na tomto zaťaženom uzle. Na moste je aj nový povrch z asfaltového betónu, opravili sa rigoly a odvodňovanie. Župa zrekonštruovala aj železničný nadjazd v Malackách, ktorý už bol v havarijnom stave. Ten spôsobila zatekajúca voda, pre ktorú skolabovala 30-ročná izolácia a rozpadol sa asfalt. Izolácia proti vode a vlhkosti sa preto museli urobiť nanovo.