Blindfriendly Utorok 12. 11. 2019 | Meniny má Svätopluk Facebook Twitter Flickr YouTube          ExtranetExtranet          Mapa stránokMapa stránok          VytlačiťVytlačiť          EnglishEnglish
 
 

KONTAKTY

Sabinovská 16
P.O. Box 106
820 05 Bratislava 25
IČO: 36063606

Úradné hodiny
Ústredňa:

Telefón:  02/4826 4111
Fax:        02/4826 4386
E-mail: podatelna@region-bsk.sk

Centrum pre rodiny v kríze
Kancelária prvého kontaktu

Poslanci BSK schválili projekty, na ktoré chce kraj čerpať eurofondy

 Bratislavská župa sa chce uchádzať o peniaze z eurofondov na niekoľko projektov, napríklad na budovanie cyklotrás, zriadenie jednotného tarifného systému v rámci integrovanej dopravy aj revitalizáciu národnej kultúrnej pamiatky – parku v Malinove. Tieto aj ďalšie projekty dnes schválili krajskí poslanci na rokovaní zastupiteľstva.

 

Kraj chce za eurofondy zrevitalizovať medzinárodnú cyklotrasu Eurovelo 13 v úseku Devín – Vysoká pri Morave. „Je to jedna z najatraktívnejších lokalít, o ktorej ako župan snívam, že bude rovnako atraktívne ako petržalská hrádza. Tá severozápadná časť Bratislavy by sa mala tak isto otvoriť takémuto víkendovému cestovnému ruchu a športu,“ poznamenal bratislavský župan Pavol Frešo. Zároveň je presvedčený, že ak sa tu vybudujú cyklotrasy, zrekonštruujú bunkre a prostredie sa zatraktívni, potom aj samotné obce rozvinú priestor nielen pre cyklistov, bežcov či korčuliarov, ale pre celú komunitu. Projekt počíta s rekonštrukciou povrchu cyklotrasy vo vybraných úsekoch, s úpravou okolia, či vodorovným dopravným značením. Poslanci schválili spolufinancovanie kraja na projekte vo výške minimálne piatich percent z celkových nákladov, teda 50-tisíc eur. Cesta Železnej opony označená ako Eurovelo 13 vedie od Barentsovho mora na severe Európy až po Čierne more na juhu. Jej celková dĺžka je približne 9 500 kilometrov, z toho slovenský úsek predstavuje približne 87 kilometrov.

Poslanci schválili aj dohodu o stavebnej a prevádzkovej údržbe cyklomosta ponad rieku Moravu medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Schlosshofom. Podľa župana je cena diela, ktoré ráta s podporou z eurofondov, takmer 3,11 milióna eur. Náklady na most sú rozdelené v pomere podľa štátnej hranice, čo predstavuje 62,86 percenta na slovenskej a 37,14 percenta na rakúskej strane. Podiel zo strany BSK predstavuje približne 1,99 milióna eur, čo pri povinnom päťpercentnom spolufinancovaní z vlastných zdrojov predstavuje 99 460 eur. Zintenzívniť ponuku pre turistov na slovenskej strane by mal aj projekt Za mostom, ide o vybudovanie cyklotrás pozdĺž bývalej železnej opony. Rozpočet je 165 780 eur, čo pri spolufinancovaní predstavuje náklady pre BSK vo výške 8289 eur.

Ďalší schválený projekt - zriadenie jednotného tarifného systému Bratislavskej integrovanej dopravy predstavuje nákup označovačov cestovných lístkov a predajných automatov, ktoré budú na nástupištiach železničných staníc a zastávok Železníc Slovenskej republiky. Označovačov bude 60 a predajných automatov bude desať. Regionálny autobusový dopravca Slovak Lines už označovače jednorazových lístkov obstarané má, hlavné mesto projekt na ich obstaranie pripravuje. Krajské zastupiteľstvo schválilo päťpercentné spolufinancovanie projektu z rozpočtu kraja, teda vo výške 22 500 eur. Cieľom integrovanej dopravy je, aby ľudia necestovali v regióne na tri lístky, ale aby im na to stačil jeden.