„Koľajová doprava v Bratislave nielen vo vnútri mesta môže byť veľmi vhodnou alternatívou k obrovským kolónam, ktoré v meste máme. Je nielen ekologická, ale aj lacnejšia ako tá individuálna,“ povedal predseda BSK Pavol Frešo.
Podľa bratislavského župana je dôležité, aby ľudia mali možnosť nielen sa do Bratislavy po koľajach dopraviť, ale po nich ďalej pokračovať v rámci hlavného mesta. „Je na expertoch, aby našli riešenie dopravy v Bratislave,“ poznamenal župan. Zároveň však dodal, že z dlhodobého hľadiska sú len dve možnosti: vybudovanie obchvatu D4 a posilnenie koľajovej dopravy.
Moderná koľajová doprava na Slovensku v kontexte EÚ je dnes málo diskutovanou témou. Základným cieľom konferencie, ktorá sa začala dnes a potrvá dozajtra, je vytvorenie priestoru na diskusiu odborníkov o príprave a realizácii rozvojových investícií, prevádzke a rekonštrukcii železničnej a mestskej koľajovej dopravy či údržbe súvisiacich zariadení. Nosnými témami deviateho ročníka konferencie sú dopravná politika a rozvoj železničnej dopravnej infraštruktúry v Európskej únii v horizonte do roku 2030 či stav modernizácie konvenčných tratí a výstavby vysokorýchlostných tratí v EÚ.